donderdag 11 juni 2015

Crisis, drama, paniek

Ik heb al een tijdje geen berichtjes meer gepost, slecht! Maar wat me vandaag is overkomen moestik even delen. Vannochtend ging ik nietsvermoedend de deur uit. Toen ik vanmiddag na een lange treinreis terug thuis kwam had er zich een catastrofe voltrokken. Ik opende mijn kamerdeur en rook meteen een zoete geur. Toen ging ik aan mijn bureau zitten en ik zette mijn tenen in een plas koud water. Ik keek naar beneden en zag dat er een hele plas water met aardbeiensap om mijn vriezer lag. (Mijn vriezer staat onder mijn tafel/bureau. Je moet iets als je een studentenkamer van maar 12m2 hebt.) NOOOO.

Ik opende de vriezer en zag dat alles helemaal ontdooit was. (Ja dat wil wel met dit weer) En die vriezer lag net lekker vol met verse aardbeien, kersen en mango. Allemaal in nette kleine porties verpakt in boterhamzakjes. Helaas waren die dus niet helemaal waterdicht en lekte overal in de vriezer en over de vloer fruitsap. Dat was niet het enige. Ik had ook nog heel veel bakjes met eten in de vriezer staan. Als ik kook maak ik meestal wat extra porties om te ontdooien als ik weinig tijd heb. Vandaag was eigenlijk zo'n dag. Ik was van plan om een bakje te ontdooien zodat ik op tijd naar mijn werk kon 's avonds. Maar nu heb ik dus keuze uit zeven ontdooide maaltijden.

Maar goed tot zo ver de crisis. Nadat ik alles schoon had gemaakt keek ik naar de berg voedsel die voor me stond. Opnieuw invriezen leek me niet zo'n goed idee en weggooien dat kan ik al helemaal niet. Dan maar een oplossing bedenken...

Van twee bakjes aspergeragout maakte ik aspergesoep. Het ingevroren fruit at ik op, mijn portie fruit voor vandaag heb ik nu sowieso gehad. En die bakjes met avondeten, ja die komen wel op. Op dit soort momenten komt het goed uit dat ik in een studentenhuis woon met vijf huisgenootjes. Het enige wat nog voor me lag waren de zakjes met porties rundergehakt. Ik kon natuurlijk wat tomatensaus koken en er een pastasaus van maken. Maar ik vond het een beetje tegenstrijdig om nog meer eten te gaan maken nu ik al zoveel maaltijden had. Oplossing: snack gehaktballetjes met soyasaus en sesamzaadjes.


En ze waren echt super lekker. De beste die ik ooit gemaakt heb. Ik heb er helaas geen recept van. Ik heb gewoon mijn keukenkastje leeg getrokken en erin gegooid wat met lekker leek. Volgens mij wat het ongeveer dit (maar vraag me niet naar hoeveelheden): gehakt, ei, paneermeel, ketjap manis, soyasaus, sesamzaadjes en honing. 

Dat was mijn crisis van vandaag. Gelukkig is deze nu zo goed als opgelost. En de moraal van het verhaal: zorg dat de stekker van je vriezer altijd goed in het stopcontact zit anders heb heel veel eten en een plakkende vloer. 

En ik beloof dat het niet weer weken gaat duren voordat ik mijn volgende blogpost plaats. Er wordt al aan de volgende gewerkt. Ik ben namelijk mijn eerste zelfgeschreven haakpatroon aan het schrijven. Wat het wordt? Ja dat is nog een verrassing!

Liefs,

Hanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten