dinsdag 12 mei 2015

(Kruiden)tuintje: update #3

Het is alweer een tijdje geleden dat ik begon met mijn indoor-vensterbank-tuintje. Het begon met wat kruidenplantjes. Daar heb ik avocadoplanten, tomatenplanten en lente uitjes aan toegevoegd.



Foto 1: tomatenplantjes. Ze zijn de afgelopen week echt zo veel gegroeid. Ik denk dat het bijna tijd wordt om ze in een andere pot te zetten en naar buiten te verhuizen. 

Foto 2: lente uitjes. Lente uit schijnt zo'n groente te zijn die je oneindig kan blijven hergroeien. Je bewaart de onderkant van de stelen en zet deze in een laagje water. Al na een paar dagen schieten de lente uitjes opnieuw uit. Dit is de eerste keer dat ik het probeer dus ik ben heel benieuw hoe ze straks smaken.

Foto 3: avocadoplant. Eindelijk, er komt een klein scheutje uit de avocadopit. De wortel was al lang zichtbaar en die is inmiddels ook echt al groot gegroeid. Het scheutje bleef zich maar verstoppen in de avocadopit, maar na al dat wachten begint het nu echt op een plantje te lijken. 

Kortom, mijn vensterbank tuintje doet het goed. Nog even en dan kunnen de tomaten naar buiten. Ze staan daar dan trouwens niet alleen. Ik wil namelijk ook nog courgetten gaan kweken. Helaas is onze tuin een grote betonnen, stenen fietsenparkeerplaats, maar ik kocht bij de kringloop twee manden om de courgetteplanten in te zetten. Ik ben heel benieuwd of dat gaat lukken. Ik heb al vaker courgetten gekweekt, maar die stonden altijd in de volle grond. Volgens verschillende video's op Youtube moet het ook lukken als je de courgetteplanten in een grote pot zet, dus op hoop van zegen...

Liefs,

Hanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten