maandag 23 februari 2015

Kijkje in mijn kamertje #2

Tijd voor een paar nieuwe kiekjes van mijn kamertje! Dit keer mijn muur. Afgelopen herfst vond ik mooie herfstblaadjes tijdens een boswandeling. Thuisgekomen heb ik ze meteen gedroogd in een telefoonboek. Pas weken later dacht ik weer aan de blaadjes die nog steeds in het boek zaten. Ik vond de blaadjes zo mooi, maar ik had geen idee wat ik ermee moest. Toen dacht ik, waarom hang ik ze niet gewoon op aan de muur met een stukje washi-tape. En dit is het resultaat. 
Naast blaadjes heb ik een leuke foto van vroeger ingelijst en opgehangen. En mijn favoriete quote kon hier niet ontbreken. Volgens mij is het niet zo leesbaar op de foto, maar er staat het volgende:

"Life is not about waiting for the storm to pass, 
it is about learning to dance in the rain."



Ik heb een hoogslaper, zoals je misschien al had gezien op de foto. Onder de hoogslaper heb ik kerstlichtjes opgehangen. Heel eenvoudig. Neem een lange kabel kerstlichtjes en een doosje punaises. Bevestig de lampjes met de punaises aan de lattenbodem van het bed. Natuurlijk moet je de punaises niet door de kabel van de lampjes prikken (just saying), maar als je punaises met een platte kop hebt, kun je de kabel daar onder vastklemmen. Om het uitzicht nog wat mooier te maken heb ik twee organza gordijnen met punaises aan de onderkant van het bed gehangen. Als je dat ook wilt doen moet je wel eerst even checken of de lampjes niet te warm worden, want organza smeult snel weg door warmte. En dan Tadaa, heb je je eigen sterrenhemel.


Aan de hoogslaper heb ik ook nog kleine lantaarntjes gehangen. Ook zelfgemaakt natuurlijk. En ook heel eenvoudig. Neem wat oude glazen potjes (dit zijn pesto potjes). Plak wat strookjes schilderstape aan elkaar en knip hier de vorm van een hart uit. Plak deze op het potje en neem een spuitbus verf. Breng een dun laagje verf aan op het potje. Waarschijnlijk moet er na dit eerste laagje nog een laagje over, maar wacht wel even tot de eerste laag droog is. Als de verf goed uitgehard is, kun je de tape eraf halen. Als je het potje net als ik ergens aan wilt ophangen, kun je er met ijzerdraad een hengseltje aan maken. Nu nog een kaarsje erin en klaar ben je. 

Liefs,

Hanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten